zondag 13 november 2016

Hoor wie klopt daar kind'ren

Gisteren kwam Sinterklaas toe in Antwerpen. Het werd dus tijd om hem te verwelkomen.
Eigenlijk voel ik me altijd zelf een beetje opnieuw een klein kind wanneer de postbode een pakje komt brengen. Alhoewel ik natuurlijk wel weet wat ik bestelde, is het toch altijd verwachtingsvol uitkijken om het doosje uit te pakken en te kijken of aan die verwachtingen voldaan wordt.

Nu bracht Sint Feeërieke dus een jute vlaggenlijn in en pietenmutsjes. Op de pietenmutsjes wou ik de namen van de kleuterjuffen flocken. De kortste naam flockte ik op de zijkant van de Pietenmuts. Geen sinecure. Ook niet letter per letter. Dus na wat goede raad werden de andere namen op de bovenkant bevestigd.


Dan was het nadenken over wat ik op de vlaggenlijn zou zetten. 13 vlagjes. Die moesten allemaal vol. Zie ginds komt de stoomboot leek me het leukste maar er waren niet genoeg vlagjes. De woorden zie en stoomboot werden dus vervangen door leuke figuren. Over de ogen voor zie, twijfel ik wel nog een beetje. Misschien vervang ik ze gewoon door een afbeelding van Sint en Piet en wordt het dan ginds komt de stoomboot. Wat zouden jullie doen? Ik gebruikte het Edwardian Script lettertype, een echt Sint lettertype, niet?)

De inspiratie om ook met rode flockfolie te werken haalde ik bij Yjonis.

Benodigdheden: alles Feeërieke
    

Hopelijk zijn de juffen er blij mee!



2 opmerkingen: