maandag 24 april 2017

Knippen en plakken

"Mama, mag ik knippen? " of "Mama, mag ik plakken?" 2 veel gehoorde zinnetjes hier in huis. Meestal gaat het dan over een beetje doelloos knippen in een reclamefolder en ligt de vloer na een kwartiertje bezaaid met papiersnippers. Nu had ik echter een ander idee.

Ik koos een mooie kleurplaat en printte deze af. Dat er enkele dagen geleden net enkele mooie kleurplaten van Fred&Ginger in mijn mailbox toekwamen, kwam goed uit. Nadien gaf ik Juliette de restjes papier van de bloemencreaties uit een vorige blogpost en een schaar. "Goed klein knippen" gaf ik haar nog mee.

Daarna gingen we aan de slag met de snippers papier en een Pritt lijmstift. Ik bracht de lijm aan zoveel mogelijk binnen de lijntjes (nog niet zo evident met zo een lompe lijmstift) en dan mocht Juliette plakken. Omdat ik wou vermijden dat ze alle kleuren door elkaar zou plakken en je de figuur niet meer zou kunnen zien, liet ik haar telkens het papier in 1 kleur knippen en daarna plakken; vervolgens een andere kleur en zo voort. Zij mocht alles kiezen.

Het was een succes activiteit bij mijn 3jarige kleuter. Deze wordt zeker nog herhaald.


Het werd gesmaakt, letterlijk en figuurlijk, want ik trakteerde mezelf op een glaasje Cava omdat de baby besloten had zich eens over te geven aan de slaap.

Vind je het net als ik een mooi resultaat. Dan mag je altijd onze foto liken op facebook, Juliette kan er een outfit mee winnen.

Benodigdheden: restjes papier, lijm, een (kinder)schaar en een mooie kleurplaat (tip voor een 3 jarige: kies geen te kleine figuren met fijne lijntjes)
Het enige wat ik zelf deed was de lijm aanbrengen op het papier maar de volgende keer laat ik haar dat zeker ook zelf doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten