woensdag 3 mei 2017

Toastje van zoete aardappel, geitenkaas en appel

Vandaag vertaal ik een aperitiefhapje dat ik uitprobeerde en goed bevond! Ik vond het recept via pinterest op deze website.

Benodigdheden:
- zoete patat
- geitenkaas (rolletje)
- 1 appel of peer
- beetje tijm
- wal- of pecannoten
- een beetje olijfolie
- eventueel wat honing

Hoe ik het maakte:
- Verwarm de oven voor op 180°C
- Snij de zoete patat in schijfjes, ik probeerde zo fijn mogelijk, ongeveer een halve centimeter dik.
- Leg de schijfjes op een bakpapier, besprenkel met olijfolie, leg elk zijde ongeveer 15 minuten in de oven
- Snij ondertussen de appel en geitenkaas in schijfjes
- Wanneer de schijfjes bataat klaar zijn, haal je ze uit de oven en maak je er een toastje van: bataat, geitenkaas, appel, walnoot en de tijm. Eventueel kan je er nog een beetje honing over doen, maar ondanks het feit dat ik echt wel van zoet hou, vond ik het meer dan lekker zonder honing.

Ik maakte deze op voorhand en legde ze nog even onder de grill voor ik ze opdiende, maar ze zijn koud zeker ook lekker.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten