zondag 9 juli 2017

Chalkmarker

Onlangs mocht ik van Feeërieke iets nieuws uitproberen. Een chalkmarker. Ondertussen heb ik er al heel wat mee versierd. Zo gemakkelijk. Alleen jammer dat ik niet zo mooi kan tekenen en handletteren, maar kom de ideeën zijn eindeloos.

Enkele ramen werden versierd met bloemen. Het resultaat zie je op de foto. Zoals ik al schreef, is mijn handschrift niet het mooiste. De laatste post van Miss Wobie bracht me dan ook op een idee. Ik printte een tekst af in een mooi lettertype, plakte het langs de buitenkant op het venster en ging er met de stift langs de binnenzijde over. Zo lang je op een doorzichtig iets tekent, gaat dit perfect, maar je kan de stift natuurlijk ook gebruiken op spiegels of krijtfolie/bord.
Wanneer de zon op het raam staat, krijg je ook een mooie schaduw op de grond.
 

Juliette wou natuurlijk ook graag eens op de ramen tekenen en aangezien de stift heel gemakkelijk verwijderbaar is, is dat totaal geen probleem. Haar raam van de auto moest er aan geloven. Misschien een leuk idee voor wie een lange autorit plant deze zomer. Met een vochtig doekje is het zo verwijderd en kan er opnieuw een tekening gemaakt worden.
Dezelfde dag kreeg ik bezoek. We genoten van een heerlijk glas rosé bij zonnig weer. Ik dacht er aan onze namen op het glas te schrijven. Handig want zo weet je steeds welk glas van wie is. Op de volgende feest leg ik de stift zeker op het aanrecht en kan iedereen z'n eigen naam schrijven. Weg probleem: was dat mijn glas of dat van jou?

Enkele glazen potjes die niet echt een bestemming hadden werkte ik ook af met de stift. Ik vulde ze met wat kruiden voor op vakantie. Niet dat je niet ziet wat er in zit, maar 't is toch leuker zo. En nadien gaan ze gewoon mee in de vaatwas en kan ik er iets anders insteken.

Ook voor het juffenkado gebruikte ik de stift om een fles wijn in een handomdraai om te toveren tot een gepast geschenk.

En mijn inspiratie is nog lang niet uitgeput. Decoratie met feestdagen, aankondigingen voor bvb. een geboorte, potjes in de keuken, niets is nog veilig.

Welk van deze ideetjes vinden jullie nu eigenlijk het leukst?


Benoodigdheden: Chalkmarker. Ook verkrijgbaar in andere kleuren dan wit en voor eindeloos plezier ;)

Ohja nog 1 tip misschien: als de stift niet meer goed schrijft, gewoon de tip even onder de kraan steken en een paar keer goed schudden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten